Jumaat, 19 Julai 2013

Nak Berubah Jangan Takut

Assalamualaikum.. 
Hoi! hoi! hoi! orang kampung! bukan HOI kedai kek dekat pasar borong Selayang tu ek? hihi..
Fuhh lama gila tak sentuh blog nih sebab rasa malas tu sangat menebal dalam diri tapi sekarang nak cuba buang M besar ni jauh-jauh. I want to change for the better, inshaAllah boleh! :)

Ok seperti yang korang kenal atau memang tak kenal sebab tak kenal pun siapa aku ni, aku seorang yang sempoi. Dulu aku main tangkap muat je nak pakai baju apa, selekeh dan free-hair ish3.. Takdelah free-hair mana, pakai tudung tapi macam biskut. Dulu aku ni budak nakal sebab suka main basikal follow gang lelaki (dulu aku boyish sikit), pergi gig sebab layan gila lagu2 indie, raggae dan ect. 

Itu dulu! Dulu! Ha.. Sekarang dah besar dah matang sikit..lah daripada dulu dan dah dapat bezakan dengan jelas mana dosa mana pahala. Dan Alhamdulillah Allah gerakkan hati aku untuk terus bertudung since i was in the end of 2011. Sekarang aku sedang mengalami 2 fasa. 
  1. Fasa anak remaja yang pasti teruja akan perkara yang tidak pernah dilalui dan selalu ingin mencuba, tetapi ada batasnya.
  2. Fasa anak remaja yang akan menempuh alam dewasa dan perlu berubah menjadi lebih baik, solehah dan berilmu tinggi serta mengejar kejayaan dunia akhirat.
Aku perasan pakaian aku selalu berubah-ubah. Bermula pada tahun 2012, pakaian aku macam sendat-sendat even aku pakai tudung. Padahal kalau berpakaian macam tukan serupa je macam berbogel sebab mengikut bentuk badan dan hukumnya haram. Aku tahu, dan aku menyesal gila sebab time pi casting and shooting haritu seluar yang aku pakai tu a bit tight. Dan kadang2 aku suka sangat pakai sopan2 macam jubah ke rasa macam safe gila tau, tapi aku cam malu sikit ah ngan family aku. Yelah sebab dulu aku kan biasa2 je tiba2 macam baik jeh.. *ego maniac!

Aku ni cepat sangat terpengaruh. Tapi nak berubah jadi baik. Acane tu? Um bukan senang sebab hati kena cekal. Tapi whatever it was, and whatever it is aku tetap setia pada DIA yang Satu. Aku dalam proses berpenampilan baik lagi sopan. Harap aku dapat perubahan baik yang berkekalanlah.

Ha benda yang aku printscreen ni dari fb bro Ahmad fitri Roslan. Bagus dia ni. Tertarik ngan ayat dia and macam terkena kat batang idung sdr pun ada gak haha..


Harap lepas ni aku x malu, tak takut2 nak jadi baik. Allahhummaaamin :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan